Çok yüksek ihtimalle araç 2'nin kusur oranı %100 araç 1'in %0 çıkacaktır. Karşı karafın sigortaya ek İMM yahut kaskosu yoksa trafik sigortası hasar+değer kaybı maximum 100K TL ödeme yapacaktır. Sizin kaskonuz var ise hasarın artan kısmını kaskonuz ödeyecek ve karşı taraftan artan kısmını tahsil edecek, değer kaybı klozu var ise onu da aynı şekilde ödeyip, karşı taraftan tahsil edecek. Değer kaybı için hasar dosyası kapandıktan sonra karşı tarafın sigorta şirketine başvuru ile süreç başlıyor ancak sigorta şirketleri özellikle avukat aracılığı ile başvuru yapılmamışsa minimum ödeme yapma taraftarı oluyor. Avukat ile ilerlemenizi kesinlikle tavsiye ederim. Avukatlar ortalama %15-20 civarında bir komisyon alıyor ve tüm süreci sizin adınıza yürütüyor. Genelde sigorta şirketleri değer kaybı konusunda ödeme yapmamaktan ziyade kısmi ödeme yapıyor ve siz itiraz ettiğinizde iş sigorta tahkim komisyonuna gidiyor. Sigorta tahkim komisyonu da 40K TL'ye kadar ödemelere kesin karar verebiliyor bunu aşan ödemelerde karşı taraf için temyiz hakkı doğuyor, eğer temyize giderlerse iş yargıtaya gidiyor. Geçmiş olsun.