BilalBayar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar. Sigorta prosedüründen anlayan arkadaşımız varsa şunu da soracağım.
Araç 1 benim. Benim aracım kişinin aracından 5-6 kat daha değerli. Orijinal bir parçası hasar gördü ve kırıldı, değişecek. Bu durumda aracın değişen parçası olduğundan değer kaybedecek. Bu değer kaybı ne şekilde işliyor, karşı sigortadan mı talep ediliyor?
Sigortaların ödeme limiti şu an 100.000 TL, yani masrafınız + değer kaybınızın maksimum 100.000 TL'sini sigorta ödüyor. Aracınız yaptırıldıktan sonra değer kaybı davası açacaksınız sigortaya. Örnek veriyorum sizin araba masrafınız 75.000 TL, değer kaybınız da 50.000 TL. Sigorta zaten 75.000 verip arabanızı yaptırdı. 25.000 de değer kaybı için verecek. Ama geriye 25.000 kalıyor eksiğiniz. Bu kalan kısım eğer karşı tarafın kaskosu varsa ve kasko paketine bu dahilse kasko tarafından ödenir. Eğer kaskosu yoksa kişinin kendinden çıkar.