Bir ekonomistti sanırım, durumu şöyle açıklamıştı; Türkiye 90 milyonluk bir ülke ve bu 90 milyonluk ülkede Portekiz'in nüfusu kadar çok iyi standartlarda yaşayan insan var. Portekiz'in nüfusu 10 milyondur. 90 milyonluk ülkenin %20'si iyi yaşasa 18 milyon eder. Sokaklarda gördüğünüz, istediği gibi alışveriş yapan bu nüfustur. ''Ulan millette ne para var'' cümlesindeki 'millet' o iyi yaşayan nüfus işte. Eskiden Türkiye'de az bir kısım zengin, çoğunluk orta sınıf ve fakirler vardı. Şimdi değişti... Çok çok zenginler, zenginler ve fakirler var. Orta sınıf kayboldu.