"Allah yolunda öldürülenlere sakın “ölüler” demeyin. Çünkü onlar diridir, fakat siz farkında değilsiniz." ayeti kerimesinde oldugu gibi, onlar cennette Efendimiz peygamberimize komşu oldular, belki biz yaşantımız ile şükürsüzüz ve bunca emek bunca şehide rağmen değmiyoruz belki ama bizlere de şefaatçi olurlar inşallah..
Osmanlı devletinin en zor zamanları, en zor şartları altında askerin ikmali için şartların tamamen elverişsiz olmasına rağmen moskofa karşı elverişsiz şartlarda başarısız olduk.
Eğer askeri ikmal şartları elverişli olsaydı kesinlikle kazanırdık doğuyu kurtarırdık lakin biraz Enver paşanın hırsı, ve askerin hazırlıksız olması yitirdigimiz binlerce sana maloldu.,
Düşünsenize Antalyadan gelenlerin bile yazlık elbise ile savaşa girdiğini... Vahki ne vah...