Merhabalar hocam, ellerinize sağlık öncelikle umarım ilerde cok cok daha güzel tasarımlar hazırlarsınız

Yeni başladığınızı söylediğiniz için ben gördüğüm eksiklerinizi umarım cok acımasız görünmem, sizin için yazdığım şeyler
Öncelikle tasarım boyutlandırması ne web için cok uygun nede mobil, tablet için hazırlanmış gibi, tasarımda bazı standratlar var bazen her standarta uymak hoş sonuçlar yaratmıyor ama yeni başlayanlara tavsiyem o standartlara uymaları olurdu. Benim söyleyeceklerim bir standart değil daha çok bir öneri şeklinde bakın, bende çoğunlukla bu şekilde çalışıyorum, yeni bir projeye başlarken genelde figma frame frame kalıplarından 1440px genişliği ile başlıyorum, eğer cok dolu dolu bir tasarım yapmayacaksam sayfamı 1200 px içinde ortalı şekilde kullanıyorum, tabi 100% şeklinde kullandığım alanlarda oluyor, ama yeni başyalan biri olarak 1440px genişliğinde bir frame içinde 1200px şeklinde tasarım yapabilirsiniz. Tasarımı yaparken 1200px dışına taşmanız gereken durumlar tabiki oluyor, ama genel hatları ile bu alan içinde hareket ederseniz belirli bir kalıp olur elinizde.

Ben tasarım yaparken genelde bir çok şeyi logo üzerinden gidiyorum, tabi yine herzaman bu şekilde olmak zorunda değil, ama tasarımdaki uyumu sağlamanız için logoda kullanılan renkler üzerinden hareket edebilirsiniz bu tasarım üzerinde bir tutarlılık oluşturur.
UI/UX tasarımlarda kontrast büyük onem taşıyor, yazıların net bir şekilde okunabilir olması lazım, kontrast değerlendirmesi için figmada bir çok eklenti var, açıkcası ben kullanmıyorum ama yeni başlayan biri olarak sana tavsie edebilirim. Bu arada kontrast, renk uyumu.. gibi şeyler zamanla oluşuyor bir çok makale, video eğitim bulabilirsiniz, buldukca okuyun izleyin tabiki bir süre belki bocalarsınız ama zamanla oturuyor
Menulerin arasında kullanıdğınız / işareti çok uygun ve tasarımla pek uyumlu değil, sanıyorum orda ayrı ayrı yapmak yerine araya boşluklar verip o şekilde kullandınız, bu şekilde yapmanız başka mantıklı bi açıklaması bulamadım

Menuleri oluştururken araya herhangi bir şey kullanmak zorunda değildiniz makul bir boyutlandırmaya boşluk vermeniz daha iyi gosteterbilir.
Sayfa üzerinde kullandığınız font boyutlarıda bir tutarlılık içinde olmalı, menude kullandığınız font boyutu uygun olabilir ama buttonlarda kullandığınız font boyutları cok kucuk kalmış, okunurluk konusunda sınıfta kalır, sayfada kullandığınız fontların boyuylandırması çok onemli bir hal olıyor, bunun için girdiğiniz sitelerdeki font boyutlarına bakabilirsiniz, kafananızda belirli sabit olculer oluşur bir şekilde, yazı içinde font boyutu ne kullanmış, manşet başlığının boyutu ne, alt metin boyutu vs.
Font boyutlandırması ile ilgili
bu adresde cok guzel bir yazı var onu okumanı tavsiye dereim, font hiyerarşisinede değinmiş, yazıyı okumak istemezsen bile font boyutları ile ilgili bir kıyaslama grafiği var onu bir incele
Kontrast hatası burdada cok belirgin şekilde, kullandığınız gradient renk geçişinden dolayı yazı sonlara doğru pek okunmaz bir hal alıyor. Yeni başlayan bir olarak en azından ilk zamanlarda gradient kullanımından kaçının, eğer illa kulanıcam diyorsanızda minimal renk farkları olsun, bu size kontrast ve renk seçiminde yardımcı olur.
Burdada aynı şekilde kontrast sorunları mevcut, yazının okunaklığı sonlara doğru kayboluyor, bunun onune gecebilmek için arka plan renklerini ya cok acık kullan ve üzerine koyu bir kullan yada tam tersi
İnput alanları gereğinden bir tık fazla buyuk gibi, birde pek belli olmuyor input alanlarının arka planını beyaz kullansan daha belirgin ve kullanışlı olurdu. Burda da buttonda kullandığınız font boyutu kucuk kalmış

Her butonda kullanılan yazı font boyutları cok farlı gorunuyor ilk başkışta, tabiki her butonda kullandığınız yazı fontu, iç ve dış boşluklar aynı olmak zorunda değil ama bir standart içinde olmalı.
Sayfa içerisindeki geçişlerde kim nereye ait belirtmek için birbirine uzaklığı cok onemli burdaki başlık aşağıdaki alanlara ait ama giriş alanı ve panel kullanımı ile ilgili kutular arasındaki mesafe neredeyse aynı. Burda bu başlığın aşağıdaki alana ait olduğunu beli etmek için boşluğu daha az tutman gerekiyor, bolumlerdeki boşluk cok olacak ama başlığın ait olduğu içerikler ben aşağıdaki alanla ilgiliyiyim diyebilecek kadar yakın
Bak burdaki kartlarda kullandığın renklerden dolayı belirgin bir kontrast sorunu yok, burdaki yazılar cok daha iyi okunabiliyor. Kutuların yanındaki rakamlar pek hoş durmamış, ben daha kucuk ve kalın bir bir şekilde yapardım illa orda olamsı gerekiyorsa

Birde bu alanın altında kullandığın button yukarda bahsettiğim sorunları içeriyor, tasarımdaki uyumu tamamen bozuyor, aşırı buyuk ve yine tabiki buyuk olabilir ama tasarımdan butunluğu koparacak kadar değil
Bak burda başlıkların renkleri yine kontrast sorunu yaratıyor, arrıca burda neden başlıkların hepsi farklı renk ki? Burda kullanılan renklerin yine tasarımla bir uyumu yok, belki logodaki renkleri kullanmak istemişsin ama kullandığım renk seçimlerinden dolayı pek uyumlu olmamış, dediğim gibi renk seçimi, kontrast ve daha bir çok şey zamanla oturur ama denk geldikce oku ve izle, ayrıca yukarda fontlarla ilgili bir şey soylemiştim web sitelerinin fontlarını vs incele diye aynı şekilde renkleride inceleyebilirsin nerde neyi nasıl kullanmışlar gibi
UI/UX de esinlenmek kotu bir şey değil, hiç bir zaman bir tasarımın alıp aynısını yapma bu esinlenmek değil çalma oluyor ama bir tasarımdaki renk uyumu çok hoşuna gittiyse al onu kullan ama çalmışsın hissi yaratmasın sende, gezdiğin kaliteli sitelerdeki her alandan bir şeyler esinlenebilirsin, bu güzel bi font olabilir, renk uyumu olabilir, bi tasarım sitili olabilir, r10'u bile kullanırken bak ama herkes gibi bakma
Burda da aynı kontrast sorunları var ama onlara değinmeyeceğim anladın sen beni

Burda goze en rahatsız eden şeylerden biri ücretsiz kayıt ol butonu neden orda

Onu yine sağa yaslı şekilde yazı alanı ile ortalayarak yapabilirsin, biraz yukarı alsan daha iyi dururdu
Bu arada yazdıklarımı umarım eleştiri gibi almazsın, öğretici olması açısından yazdım, iyi çalışmalar