hiç bir kursa gitmeden belge vs almadan en düşük katmandan başlayabiliyormuyuz bu işe herkesten uzakta şöyle 3- 5 sene para biriktirip dönmek gibi şansımız var mı
Belge almak şart gemici,yağcı belgesi almak istiyorsan 2 ay hizmet yapman gerekiyor sigortalı olarak vardiya tutma belgesi alıyorsun 4 ay daha çalışıp can kurtarma belgesi alıyorsun gemilerde çalışmak için bir başlangıç diyebiliriz. tabii biraz uğraş gerekiyor tecrübesiz almak istemiyorlar veya tecrübesiz alıp biraz düşük maaşla çalışıp bir süre çalıştıktan sonra işten çıkabilirsin sonrasında daha kolay iş bulabilirsin. ama sana tavsiyem aylık taksitle kursa gidebilirsin
Türkiyede 2 tane kurs var belgeyi verebilen İstanbul'da (2 yıllık üniversiteyle denk) Zabit olduğunda 1 ayda çıkarırsın verdiğin parayı emin ol

sanırım 14 ayı 11aya da düşürdüler diye biliyorum