Sorun o şu bu değil, sorun kolektif bunun çözülmesi için ülkenin sıfırdan kurulması lazım, Her yeni doğan cocuğun alınıp sıfırdan bilir kişiler tarafından eğitilmesi lazım, döngü var döngü kırılmadan olmaz ülkenin genetiği belli çünkü genetik değişmeli. Orada çay sigara yapan adam varsa acile sinek ısırdı diye gelen de var, aranızda küçük belde'de ikamet edenler vardır gittiğiniz hastaneyi hiç boş gördünüz mü bir kere bile? Gölgesinden nemalanan bir milletiz gece 10 bin kişilik nufuslu bir belde'de hastane de 20 kişiden aşağı insan bulamazsınız. Korkunç bir kolektif histeri söz konusu milletimiz de öyle böyle değil. Tv'de bir dizi oyuncusunun karnı ağrısın kendisinde aynı sorun var diye acile giden binlerce insan var. 80 milyon ülkeyiz ama Hindistan'a daha kalabalık görünüyoruz hem trafikte hem hastahanelerde, bir ülke düşünün hiç bir yerinde kulaklığını kulağına takıp müzik dinleyerek yürüyemezsin sahil yoluna tır sokabiliyorlar, kaldırımlardan taksiler arabalar geçebiliyor. Tam bir distopyayız romanlardan hallice. O yüzden bu konuyla alakalı yukarıdakileri suçlayamayız.