Arkadaş bilal'e anlatır gibi değil de biraz dolaylı anlatmayı tercih etmiş.
Kısaca diyor ki; "bizler, bu ülkenin halkı olarak bu ülkeyi yönetmek konusunda neden söz sahibi değiliz? Neden uluslarrası kapitalist emperyalist sistem üzerinden bir avuç burjuva biz ve ülkemiz hakkındaki kararları veriyor? Madem Cumhuriyet kurulduğunda "Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir" dendi, o zaman neden millet değil de yerli-yabancı burjuvalar yönetiyor ülkeyi"