Selamlar piskoloji üzerine okuduğum bir kitaptan kesit. Siz olsanız ne yapardınız?
Avrupa'da yaşayan bir kadın özel bir kanser türünden ölmek üzereydi. Doktorlar bir ilacın kadını kurtarabileceğine inanıyordu. Bu, aynı şehirdeki bir eczanenin yakın zamanda keşfettiği bir radyum çeşidiydi. İlacın yapımı pahalıydı fakat eczacı ilacın maliyetinin on katı fiyat talep ediyordu. Radyuma 200 dolar ödemiş ve ilacın az bir dozuna 2000 dolar biçmişti.
Hasta kadının kocası Heinz borç para bulmak için tanıdığı herkese gitti ancak fiyatın yarısı olan 1000 doları toplayabildi. Eczacıya karısının ölmek üzere olduğunu söyledi ve ondan ya daha ucuza satmasını ya da daha sonrasında ödemesine izin vermesini istedi. Fakat eczacı şöyle dedi. : "Hayır , ilacı ben buldum bu ilaçtan para kazanacağım" Bunun üzerine ümitsizliğe kapılan Heinz ilacı çalmak amacıyla adamın dükkanına girdi. Siz olsaydınız ne yapardınız.