Yorumları okumadan cevap veriyorum.

Çok ama çok zor bir durum. Benzer bir olayı aktaracağım;

Bir arkadaşım bir kızdan hoşlanıyor. Konuşmalar istemeye, isteme söze bağlanıyor ve aileler tanışma için sözleşiyor. Aynı köyden başka bir arkadaş da bu kızla konuştuğunu hatta ona kısa bir zaman önce hediye aldığını ve bu ilişki sırasında ikisiyle de konuştuğunu kanıtlarıyla ispat ediyor. Fakat arkadaş takmıyor ve isteme oluyor. Ben gözümle şahit olmasam da kız iki tarafı da bir güzel idare etmiş (benzer dedim yenge hanımı tenzih ederim). Lafı uzatmayayım. Bu aradaş düğünü yapıyor ve konunun üzeri örtülüyor. Aradan yıllar geçti çocukları oldu ama mutlu değil. Yani bir evlilikte bir şekilde pürüzler başlıyorsa dengeli olmak ve iki tarafı da dinlemek gerek. Yenge hanımın eski yaşantısı onu ilgilendirir elbette fakat burada demek ki canı yanan veya kin tutan biri de var. Onu da dinlemek gerek.

Bana kalırsa, kişiye bir şekilde ulaşın (yenge hanımdan telefonunu rica edebilirsiniz), ortada bir yerde buluşup onun ağzından da olayı ve konunun neresinde olduğunu dinleyin. Bence diyorum çünkü gerçekten zor bir durum. Şikayet ve uzaklaştırma kararından çok daha etkili olacaktır.