Piyasa aynı anda hareket ediyor, birbirine bağlı çarklar gibi düşünebiliriz. Bitcoin tüm çarkları içinde barındıran bir saat gibi. Bunların aralarında büyük çarklar şunlar; borsa coinleri ve genelde ilk 20'deki güçlü projelere sahip coinler.
Bunlardan herhangi birinde bir çakılma söz konusu olduğunda piyasa direkt aşağı inmeye başlıyor. Son dönemde Luna ve UST faciası sonrası piyasa daha da aşağı ivmelendi. Şimdi FTX borsasında yaşanan olay ile piyasaya güven yine azaldı. Haliyle kripto para borsası tekrar güven kazanırsa, balinalar bu sefer yüklü girip bir süre bekleyecektir. Bu süreçte solana da yükselen coinler arasında yer alır ve eski ath noktasının en az yarısına kadar ilerler. Ama uzun vadede ne olacağını ben bilemem. Çünkü piyasa yapıcıların içinde değilim. Bu işin idaresini yapan onlar.
Ben kripto borsasından tamamen çekilip cüzdanlarımı falan bile sildim. Çünkü riskli iş sevmediğimi anladım.