Evet dediğiniz gibi belli başlı bölümler haricinde üniversite şart olmayabilir, bu doğrultuda sadece belli başlı bölümler haricinde(tıp,hukuk,vb.) diğer bölümleri göz önünde bulundurarak konuşmam gerekirse; Üniversite mutlaka okunmalı, tabi ilginiz olan bölümden mezun olmak daha iyi olacaktır. Amaç sadece diploma edinmek. Şahsen ben sektörde bilgi birikimi olarak bir adım öne geçmek istiyorsam bunu kesssssinlikle üniversiteye bağlamam, üniversite benim için sadece diplomadır. Kendi adıma konuşuyorum evde kendi çapımda projeler geliştirsem üniversitede göreceğim eğitimden ekstrem düzeyde daha kaliteli ve hızlı eğitim alırım. Geçenlerde YKS'ye hazırlanma hakkında konu açmıştım evet sınava hazırlanıyorum, mümkünse yüksek puanlar yapıp kendi sektörümle ilgili bir bölüm de okumak istiyorum ancak tüm bu hazırlık eğitim değil diploma ve ortam için. İstediğim yer gelmese bile gider açıktan ilgisiz alakasız bölüm yazarım, üniversite işini daha fazla uzatmak istemiyorum ne gelirse oraya giderim ama x gelirse de daha iyi olur kafasındayım. X yakıt istasyonunun iş ilanını görmüştüm, önlisans mezunu pompacı arıyorlardı yine x kargo şirketinin ilanını görmüştüm önlisans mezunu kurye arıyorlardı bu örnekler uzar da uzar. Zamanın okuma oranlarına bakarsak lise mezunları bir şeyden sayılırken artık önlisans ve üzeri sayılıyor hatta işler değişmeye başladı bile, bu devirde minimum önlisans yerine lisans da diyebiliriz.