fthy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bilgisayarın açıldığı ortam çok sıcak değilse yeni bilgisayarın çok ses yapması beklenmeyen bir durumdur. (Şu anda kış olması nedeniyle ortamın 30 derecenin üstünde olmadığını ve fanların önünün toz ile kapalı olmadığını varsayalım)
Bilgisayarın türü nedir? Gaming laptoplarda bios anakart ayarlarında overclock açık olabilir. Ekran kartını veya işlemciyi çok zorlayacak oyun veya program kullanmıyorsanız overclock biostan kapatılabilir.
Laptop ve marka masaüstü bilgisayarlarda driverlar eski olabilir. İşlemci ekran kartı serin kalsın diye fanı bağırtabilir. Driverlaları güncellemek işe yarayabilir.
Bazı firma driverları özellikle donanımı zorlayabilir. (Örneğin msi gaming 1080 Ti ekran kartımın firma driverını kaldırdım. Windows 11 entegre driverı çok daha verimli-her açıdan)
Bilgisayar yeni diye chrome-firefox-edge farketmez 40-50 veya daha fazla sekme açarsanız fan mutlaka bağırır. Daha bağırmayanını görmedim desem yeri.
Bol yangınlı yanan sönen kıvılcımlar çıkan sahneli oyunlar oynuyorsanız anlık olarak fan bağırır. fps düşer.
şu anda aklıma gelmeyen durumlar da olmuş olabilir. pc modelini mesaj atın özelliklerine internetten bakayım isterseniz.

@Alengirik; dediği gibi başlangıç programları-driverları fazla ise arka planda islemciyi ısıtabilir. Fana etki eder.
https://www.epey.com/laptop/lenovo-v15-82nb003gtx.html
Bu hocam
Oyun yok sadece notepaddan ufak kodlama