Arıcılığı yapmanın en temel kuralı şudur hocam, arı sokmasından korkmayacaksın hatta soktuğu zaman sinek ısırdı sanki diyip geçmen lazım Dedemler yıllarca arıcılık yaptı, ben de yanlarında az çok bir şeyler öğrendim. Özellikle doğada arı takibi ve bulma konusunda bile öyle ince detayları var ki anlatamam. Özellikle oğul verdikleri zaman gözün kulağın arılarda olacak ki yeni kovanları kaçırmayasın. Arılar çok başka canlılar, resmen bir süre sonra onlarla konuşuyorsun dertlerini dinliyorsun. Eğitim tabi ki şart, yazın ne kadar petek alacaksın onlara kışlık kaç petek bırakacaksın hepsini iyi bilmen gerek. Şunu aklından çıkar ama, koyayım bahçeye yazın ballarını alırım, kendileri nasılsa yaşar demekle olmuyor. Hastalıkları, ilaçları kovan ısıları hepsini takip etmen gerek.