aşağılayıcı olmadığı sürece hitaplara çok takılmayın.
kral vs. gibi söylemlerde bence sorun yok. çünkü art niyet yok. bu o kişinin ağız alışkanlığı olabilir sadece.
ama ne bilim gözlüklü biriyseniz ve birileri size "optik" veya "dört göz" diyorsa buna taviz vermeyin mesela.