Dünya derdi olmayıp ahiret için yaşayanlar lütfen çocuk yapmasınlar. Onlar sizin seçtiğiniz hayatı yaşamak zorunda değiller. Çevremde böyle insanlar var, hem yokluk içindeler hemde 3-4 tane hatta 5 tane çocuk yapmışlar. Ne düzgün eğitim alıyor çocuklar ne de bir yaşantıları var.
bakış açısı işte, ne yazık ki doğru noktadan bakamadığın sürece daima kör açıya mahkum
insan bulunduğu noktayı nirvana sanır hep

örneğin çoğu yaşlı insan ah gençliğimde şimdi ki aklım olacak der. halbuki olay insanın kendini olumlu yönde geliştirmesinde saklı.
bir çoğumuz ise ne ahlaki ne de medeni açıdan gelişmek yerine maddi açıdan gelişmeye yönelmiş haldeyiz.
ek olarak mutlak kader denilen bir konu var. buna vakıf değil isen ne yazık ki baktığın açıdan sadece dünyaya çocuk getirmiş olmaları görünür. pencereyi biraz büyütmek lazım