Merhaba,
Bir süredir takip ettiğim ve benim gibi hizmet sunan arkadaşların da şikayetçi olduğu bir konudan bahsetmek istiyorum artık öyle bir can sıkıcı duruma geldi ki insanın tadı tuzu kaçıyor.
1- Yazılım ve Script Bölümü
Arkadaş, uzun zamandır script satışı yapıyorum ülkenin ekonomik durumu ortada her ürüne veya verilen hizmete ciddi oranda zam geldi mecburiyetlerden dolayı şimdi ben geçen seneye göre 500 liraya sattığım bir ürünü şuan 1.000 liraya satsam bile zarardayım ama öyle bir talepler geliyor ki işte niye zam yapıyorsunuz eski fiyatdan yaparsanız alırım...
Bunu geçiyorum, eskiden de vardı nedir 10 tane 20 tane scriptin var ise toplu şekilde satarsın sürümden kazanmaya çalışırdın 10 tanesi örneğin 15 bin lira ediyorsa 5 bin liraya satış yapardın bir ay içerisinde 20 kişiye ulaşırdın seni çok rahatlatırdı (özellikle maddi sıkışıklığın var ise)
Şimdi görüyorum 30 tane script 30 lira işte 10 tane script 1 lira yani benim anlamadığım konu neye göre kazanç sağlıyorsunuz herşeyi geçiyorum o müşteri iki gün sonra sizden teknik destek istediği zaman ne yapıyorsunuz ? o müşteriden kazandığın 30 ₺ için o müşteriye kaç gün veya kaç saat teknik destek veriyorsunuz ben bunu anlamıyorum..
2- Sunucu & Hosting Bölümü
2015 yılından beri sunucular ile uğraşiyorum ilk itradelerime de bakabilirsiniz hep sunucu üzerineydi son 2 yıldır da gelen taleplerden dolayı daha da üzerine düşmeye başladık aylık kazanç oranlarından dolayı hatta Türkiyede ve Almanyada şuan toplam 12 den fazla kiralık sunucum var
Fiyatlara bakıyorum aylık 3 ₺ yıllık 80 ₺ hosting satılıyor arkadaşlar bi elinizi vicdanınıza koyun bu fiyatlara bu işi siz nasıl yürütüyorsunuz ? Cpanel, litespeed, cloudlinux bunların lisansların asıl fiyatlarından haberiniz var mı şu işin taktiğini dinlemek istiyorum elektrik kullanımına bile bir yıl içerisinde kaç defa zam geldi
İşin özeti
Bu fiyatlar ile bu piyasa da iş yapmak çok çok zor rekabet edilsin herkes iş yapabilsin lakin aylık 3 lira yıllık 80 lira için kim kim ile rekabet etsin yine söylüyorum ben yurtdışına iş üretiyorum yarım saat fazla iş yapsan dahi oradaki insanlar senin hakkını ödemek istiyorlar bizim ülkemizde bu tam tersi mağlum ama insan üzülüyor yine de bu piyasa sizce ne oldu da bukadar ele ayağa düştü özellikle sunucu ve hosting konularında sizlerde görüyorsunuz kaplan hosting, uzak mekiği hosting, gofret hosting (isimleri sallıyorum) 5 gün 1 liraya satış yapiyor 6. gün patlıyor konu açılıyor bizi patlattı abi zaten patlayacağı ortada değil mi ?
Siz ne düşünüyorsunuz bu konular için