Öncelikle karşılaştığınız durum normal değil,
Elbette en küçük yardım karşılığında en azından güzel bir söz ve müteşekkir bir ifade gerekir.
Ama bir arkadaş ego sorunu olduğunu söylemiş ve kısmen de haklı.
Böyle konuları kafaya takıyorsanız ve kendinizi haklı hissetmek ve egonusu öfkenizi rahatlatmak için destek arıyorsanız bu normal değil.
Değmeyecek yanlış bir insana yardım etmişsiniz, karşılığını görememişsiniz.
Bu durumda yapmanız gereken insanlara yardıma karşı nasıl davranılmalı diye ders vermek ya da yardıma karşılık vermeyenleri linç edecek konu açmak değil.
Yapmanız gereken bundan sonra yardım edeceğiniz insanları doğru seçmek.
10 seneden eski bir tarihte forumda bir gece yardım isteyen bir arkadaşa destek olayım istedim.
Sitesini taşırken karakter hatası aldığını yazmıştı akşam saat 9 buçuk civarı.
Yardım edeyim dedim, elime mi yapışır dedim ve yapıştı.
Arkadaş veritabanı çıktısı alırken hata yapmı, dosya bozuk ve karakter hataları var.
Hadi adama yardım edeceğiz dedik yarı yolda bırakmayalım dedim.
Üstelik veritabanı 7gb. Benim bilgisayarda ram 8gb dı dosyayı açamıyordum bile.
Yüksek ramli vps lerimden birine yükledik.
Veritabanını düzeltmek için gece 5 saat uğraştım ufak bir script yazdım.
Sabaha karşı 4-5 te siteyi çalışır halde teslim ettim, çok teşekkür etti.
3 gün sonra sitesine index atmışlar o da foruma gelip digiklan sitemi hackledi diye şikayet konusu açtı.
Yani öyle ortaya adam seçmeden yardım ediyorsanız karşılığında bırakın teşekkür almayı, yardımınız beklentiyi karşılamazsa hakaret bile duyabilirsiniz.
Çünkü bedava elde edilen hiç bir şeyin kıymeti yoktur.
Egonuz size yaptığınız işin çok kıymetli olduğunu takdir edilmeniz gerektiğini söylüyor.
Ama aslında adam seçmeden haketmeyen insanlara yardım etmek takdir edilecek bir konu değildir.