1,5 Milyon TL'yi bankaya koysa aylık 28 bin lira faiz getirisi olur, banka ödemem vermiyorum diyemez üstelik, 1,5 milyonluk ev için 5 bin kira aslında hiçbir şey. Kaldı ki bu banka faiz oranları sefalet oranlar, saçma sapan zorla dikte edilen anlamsız oranlar çünkü %180 üzeri enflasyon olduğu ülkede yani bu oranda para değer kaybederken %20 ile değer kazanmasını, alım gücünü korumasını beklemek anlamsızdır. Dediğiniz değerde bir evin kirası ortalama 10-12 bin olmalıydı. Burada sorun evler değil ki, ülkenin en büyük gider kalemi kira olduğu için öyle görünüyor. Yaklaşık 1,5 sene önce çok sevip 50 kuruşa aldığım şu meşhur üzerinde tuzlar olan çubuk kraker 1,75 tl oldu, bir üst klasmanı peynirli çubuk krakerler vardı 1 lira 1,5 liraya onlar 4,5 tl oldu mesela, her şeyin fiyatı 3e 4e katlanıyor sorun olmuyor, ev kiraları 2ye katlanınca sorun oluyor bende bunu anlayamıyorum. Bir suçlu aranacaksa tüm ev sahipleri suçludur diyemeyiz, bu arada kirada evim falan yok. Tüik enflasyon hesaplıyor gerçeği %180 ama %80 çıkarıyor, alım gücümüzden kaybediyoruz kısacası 2 sene önce kira + faturalara çalışırken artık sadece kiraya çalışmamız gerekiyor. Evet dediğiniz tarz bir ev fiyatı 10-12 bin aralığında olmalıydı ama asgari ücrette 20-25 bin aralığında olmalıydı önceki yılların alım gücüne yetişebilmesi için. 600-700 liralara oturan var deniyor evet doğrudur ama eski kiracı, teeee eskilerde ekonomi şimdiki kadar berbat, enflasyon çetin değilken oturmaya başlamış kiracılar. 600 liraya oturan kiracı çıktıktan sonra aynı evi 3 kattan fazla fiyata kiralamazsa ben veririm o eve 3 katını.
Boşuna mı ev sahipleri eski kiracılardan kurtulmaya çalışıyor, lafı eğip bükmeye gerek yok, evet bildiğiniz kurtulmaya çalışıyorlar ki evi " ederine " verebilsinler. Kimse kusura bakmasın maaşına %50 zam geldi diye az ama olsun diyenler kiralarına %50 zam geliyor diye çıldırıyor, konu falan açıyor, deliriyor, itirazlar ediyor. Ne bekliyordun yani senin kazandığın %50 artarken harcadığın aynı mı kalacaktı? O kişinin de bir nevi maaşı o, sen %50 zam aldın o da %50 zam almak ister haliyle. Kızman gerekenler daha yukarılarda, bizim memleketin insanının parasızlıktan başı yukarı kalkmıyor, hep aşağılara bakıyor aslında bir yukarılara baksalar daha geniş bir açı ile görecekler. Dolar haftalardır stabil seyir ederken enflasyon durdu mu? Hayır. Durmayacak da, şimdi basılan banknotların acısı çıkıyor, bu enflasyon doların acısı değil, daha dolar eziyetimiz başlamadı. Abd sadece faiz artışına gidiyor, daha bastığı trilyonlarca doları geri çağırmadı, asıl sinemayı dolarlar toplanıp imha edilmeye başlayınca görün siz. Zaten az olan dolar daha da nadirleşecek, ister istemez tüm dünya çapında değerlenecek. O zaman samandan gübreye kadar ihtiyaçlarını dolar ile ithal etmek zorunda olan üretimin olmadığı ülkelerin halini bir düşünün asıl, şimdiler çok iyi günlerimiz en azından karnımız doyuyor, belki çalışacak bir işimiz, başımızı sokacak çatımız var, kısık bile olsa kombi açabiliyoruz, elektrik faturası gelince zorlansak söylensek bile ödeyebiliyoruz, çeşmeyi açtığımızda su akıyor, marketlerde pahalı da olsa ürünleri bulabiliyoruz. O yüzden bu günleri asla unutmayın, belki iç çekerek bu günlere vay be, nelere takılmışız böyle diye hatırlarız.