Merhaba,
Öncelikle heyecanınızı anlayabiliyorum fakat keşfedilmiş bir kıtayı tekrar keşfetmeye çalışmak ne derece doğru olur. Sadece giyim üzerine demişsiniz okey. Peki işletmeler sizin pazarınızı neden seçsin? Onlara ne vaat ediyorsunuz? Daha düşük komisyonları mı? Daha erken hesap ödemeleri mi? Müşterileri web sitenize nasıl çekeceksiniz? Reklam mı çıkacaksınız? Örneğin Trendyol.com trafiğinin sadece %10'u reklamlardan geliyor geri kalanı organik ya da direk erişim. Mesela Koçtaş gibi Tekzen gibi belirli ana kategorilerde satış tapan web siteleri Hepsiburada gibi bir siteyi kendi kategorilerinde geçemiyorlar ciro olarak ve üstelik bu iki firma da pazaryeri sistemiyle hizmet vermekte yani bir nalbur gidip orada mağaza açabiliyor. Uzun lafın kısası; ülkenin en büyük holdinglerinin de tıpkı sizin gibi denemeleri oldu ve maalesef hüsranla sonuçlandı ki bu firmaların çok büyük kaynakları var. Demem o ki iş nakit kaynağında değil veri kaynağında yatıyor. Bugün Trendyol gibi Hepsiburada gibi firmaların çok satış yapıyor olması veya rakipsiz gibi gözükmeleri kasalarındaki paradan ziyade ellerinde bulundurdukları veri gücünden geliyor. Siz yine de deneyebilirsiniz ve söz veriyorum ilk alışveriş yapanlardan biri olacağım. İyi forumlar.
Tam beklediğim cevap diyebilirim değerli yorumunuz için teşekkürler.
Evet konuyu açarken bende sizin düşündüklerinizi düşündüm zaten bilinen şeyler ama ben keşfedilmiş kıtayı keşfetmekten ziyade bilinenlerin dışında hareket etmeyi planlıyorum. Malum cümle alem biliyor ki bahsettiğiniz büyük platformlardan herkes komisyonlarından tutun, ödeme vadelerinin uzun zamana dayatması, satış sonrası sıkıntıları gibi birçok konuda büyük problem yaratması insanlar yeni bir platforma ihtiyaç duyuyorlar. Aslında yukarıdaki söylediğim şartları en iyi sağlayan kim olursa oraya yönelmeye dünden razılar. Tabi ben bu işi tek başıma girmekten ziyade sağlan bir yatırım ile girmeyi planlıyorum. Reklam ve tanıtım bu işin en büyük ayağı farkındayım. Ben bu isim ile bu işte yeni bir pazar yeri platformu olabileceği inancındayım. Siz ne düşünürsünüz?