Olayı şöyle düşünürsek ; neden-sonuç ilişkisi olduğunu rahatlıkla anlayabilirsiniz.

Bir ürün var , x diye tabir edersem cümlem düşer kafa karışır. Bu yüzden bir adet hammadden var diyerek başlayım.

Hammadde nedir ,diyelim ki sosyal medya user ürecitileri.

Bu adamlar proxy alır , gmail alır , onay için numara alır.

Bir şekilde onaylı ve onaysız hesap açılır.

Şimdi bu işlemleri yaparken maliyet eskiden xx tutarında idi , arkadaşlar xxx den satıyordu.

Şimdi proxy , mail ve diyelim ki onay numarasının fiyatı xx oldu. Bu adam taş yememek için buda üstüne koyarak satıcak.

Bu gayet normal bir ticaret.

Ticaret paneli var sol yukarı kısımda , bakarsanız herkes ekmeğinde.. Asıl bizim başa çıkmamız gereken kesim saf , temizi ağlarına düşürenler yada milletin ekmeğine kan doğruyanlar.

XXX kategorisine taban fiyat 10 tl ( örnek tutardır ) adam 5 tl den bu işi yapıyor.

Bakıyor müşteri fazla diğeri 4 e çekiyor..
Git gide piyasayı öldürüyoruz.
Siz hiç 100 adet fındık toplayan depolayan bir sincap gördünüz mü ? Ona 10 adet yeter hocam...

Güven ve refat için do-landırılmaları engellemek için sabit kurallara birkaç ekleme yapılmalı ( Bir sonra ki konumda uzun uzun anlatacağım inşallah ) zorunlu şeyler koşulmalı..

Burası bir ticarathane ise yönetimde bir yere kadar yapabilir , adamlar kaç tanesi ile uğraşsın.

Gerçek hayatlarında ki sinir stres yetmiyor birde burada upraştıkları olaylar bazen çok komik..

Adam xxxx ( net do-land-ırıcı ) kişi tarafından çarpılıyor.

Akşamına bir kişi daha.. Herkese xxx diye bildirim gitse bir rahatsızlık duyacaklarını sanmıyorum.

Birde şöyle bir husus var , ürünün kalitesi..

Bir ürün alıyorsan ; örnek yemeksepeti..

Neye göre değerlendirirsin ;

Kaç dakikada geldi?
İçindekiler söylediklerin ile aynı mı idi ?
Eksik var mı ?
Sıcak mı soğuk mu ?
Delik , patlak , düşürme var mı ?
Nazik mi idi ws ws ekle sonuna kadar gider..

Burada niye diyelim ki steam key alıyorsun steam key satın alındı diye özet geçiyorsun.
Sonra tic puanı yüksek diye xx kişi daha gidiyor.

Hız optimizasyon mesela ;

Forumda wp rocket + pen.. bilmem ne eklentisi + lite speed cache + misafir mode ws harici uzman bildiğim bir elin parmağını geçmez..

İşini iyi yapanla , işi yapan kişiyi aynı fiyata aynı kefeye ve farklı kişilerin yorumlarına bırakırsak bu silsile devam eder.

Redditde ki gibi onaylı satıcı yada kontrol edilmiş içerik.

Bu sistem yapılsa on numara olur , mod doğrular test edilir satışa sunulur.

Suistimal edilmesi mümkün ama kara listede ismi silinmediği sürece adli yollardan Allah nasip ederse herkes hakkını alacağını düşünüyorum.

Ha 10 tl için bir sene, iki sene ,x ay beklemeye değer mi ?
10 tl küçük para dediğiniz sürece bu olaylar , yeni üyelere kötü bakış , güvensizlik ws bitmeyecek.

Saygılarımla