Merhaba değerli hocalarım. Ben Etsy üzerinden bir dijital ürün satışı yapıyorum ve satışını yaptığım ürün üzerinden KDV vergi vs Etsy kesinti yapıyor. Ancak ben bir şahıs olarak Etsy üzerinden para çektikten sonra devletimiz vergi vermiyorsun vs diyerek bir ceza işlemi uygular mı ? Açıkçası 5 10 tl kar ile yaptığım bu iş yüzünden 10 bin 50 bin ceza yemek istemiyorum. Detaylı bilen bu işle uğraşan bir değerli hocam cevap verebilir mi.
Şimdiden teşekkürler.
Normalde gelen bütün kazancı faturalandırmalısınız. Takibe takılırsa elbette ceza yersiniz. Yurtdışına satışlarda güzel vergi muafiyetleri var. Genç girişimci şartlarını karşılıyorsanız ve elle tutulur bir kazanç varsa home ofis şirket açıp yurtdışı kazançlarınızı Yüzde 0 kdv ile faturalandırabilirsiniz. Genç girişimci olursanız 1 yıl bağkur ödemeyeceğiniz için oldukça avantajlı olur.
ETSY`de ürün satabilmek için şirket bilgileri vs. gerekmiyor mu?
Bireysel satış yapılabiliyor.