DOM'un açılımı Document Object Model'dır. Aşağıdaki kod boş bir sayfanın HTML kodudur. Fark ettiyseniz DOCTYPE html diye başlar, yani bu bir document tipi de HTML demek ister. kodları arasında yer alan bütün kodlar da DOM'ı oluşturur.
O uyarıda demek istediği şey özetle "çok fazla kod derinliği oluşturmayındır. Eğer HTML yapınız çok sıkı ve karmaşık olursa bu sitenizin performansına yansır.
Buna nazaran ana index şablonunuzda döngüleri azaltabilir, fazla kod parçacıklarını çıkarabilir <head></head> aralarında css kodları ve java script kodları varsa o kodları dosya içerisine açıp çağırabilrisiniz.
gibi gibi bir çok sebep var
Çok basit bir örnek vererek DOM iyileştirmesini anlatmak gerekirse somutlaştırmak gerekirse, aşağıdaki örnekte hem DOM sayısı hem de derinlik azalmış oluyor.
<div id="nav-element">
<ul>
bunu yapmak yerine
</ul>
</div>
<ul id="nav-element">
bunu yapmak gerekiyor
</ul>