Anladığım kadarıyla karşı tarafın hasarını zorunlu trafik sigortası zaten ödemiş veya ödeyecek hocam, karşı taraf ek olarak değer kaybı davası açmış, bu durumda sigorta hiçbir şey yapamaz. Eğer kasko yaptırılırken ek olarak pakete KARŞI TARAF DEĞER KAYBI(tam ismi bu olmayabilir) özelliği eklendiyse ancak o şekilde karşılanır, diye biliyorum ☺️
Ben de özetleyip anlattığım gibi biliyorum. Bir kaç sene önce öyle bir konu gelmişti başımıza.
" Araç değer kaybının kimden talep edilebilir olduğu konusuna baktığımızda ise; meydana gelen kazada kusursuz olan tarafın araç değer kaybı, kazaya sebep olan taraf yada o tarafın zorunlu trafik sigortasından karşılanır. "
kaynak url:
https://www.uzhukukburosu.com/?p=mak...4%B1lan%C4%B1r.