Merhabalar,
A ülkesi, B ülkesine vizesiz gitme hakkına sahip diyelim. A ülkesinde kalıcı oturumumuz var ise B ülkesine vizesiz gitme hakkımız olur mu? Yoksa illa A ülkesi vatandaşlığı mı gerekir?
Teşekkürler
Ulkeyi ve oturum alma nedenini bilmeden %100 dogru yorum yapmak zor olur, ama genelde oturum/kalici oturum serbest dolasim kazandirmaz basi istisnalar disinca.
Ornek; eger schengen bolgesinde yasiyorsaniz, serbest dolasim hakkiniz oluyor ve ya schengen bolgesi disinda bir EU ulkesinde (ornek Romanya) aile birlesimi ile oturum aldiysaniz yine EU bolgesne serbest dolasim hakkiniz oluyor.