JS dosyasının içine <script> diye başlarsan çalışmaması npormaldir. js dosyalarına script tagı aç kapa yapmazsın direk kodlarını girersin. ayrıca aşağı yukarı denmiş gerek yok async tanımlayın src yi çalışır ondan sonra.