Sadece yazılım için geçerli değil, insanların her konuda "şu varken bunu niye yapıyorsun" düşüncesine pek anlam veremiyorum. Farklı bir dil öğrendiysen ve onda uzmanlaşmaya karar verdiysen, onun iş imkanlarını araştırırsın, onun kullanım oranına, pazar payına bakarsın, onun komünitelerine katılırsın ve takip edersin, diğerleri de başka bir konuda uzmanlaşmıştır ve kendini o konuda rahat ve konforlu hissediyordur, parasını o şekilde kazanıyordur. PHP geliştirilmesi sonlandırılmış legacy bir dil değil ki, 8.1 versiyonu çıktı ve hala geliştirilmeye devam ediyor, sitesinden changelog'larını takip edebilirsiniz.

Bence hayatın her alanında bu mentaliteden çıkılması gerekir. Dünyadaki bu kadar insanın aynı anda, bitmiş, geri kalmış ve geleceği olmayan bir araç ile çalışıyor olma ihtimali nedir? Herhangi bir enstrüman için taraf olmak, bu sektörde olabilecek en alakasız davranıştır. Seçim kişiye aittir.