Merhabalar.
Kira sözleşmesi belirli bir süre için yapılmışsa ve sonrasında tarafalar devam etmişse kira sözleşmesi süresiz hale gelir. Süresiz kiralamalarda; kira ödememe, evin satışı, kendisi oturması gibi olağan üstü durumlar olmadan kiracıyı şuan ki mevzuat içinde çıkarmak neredeyse imkansız. Uygulamada birlik olmasa da süresiz kelimesinin yorumu ev kiralamaları için yaklaşık 11 yıl olarak kabul edilir. En sağlıklı kira ödeme yolu bankadan yatırıp açıklamaya kiralanan evin bilgileri ile birlikte hangi ayın kirası olduğunu yazmaktır. Onun dışında elden ödemelerde makbuz ya da imza ile de alınması mümkün. Kiracı tarafından ödemenin yapıldığına dair kanıt oluşturması için bunların yapılması oldukça yararlı olmaktadır.
Ödenmemiş kira için belirli bir süre içinde ihtar çekilmesi gerekir. Bu süre kaçırılırsa çekilen ihtar mahkemeler nezdinde kiracının çıkartılması için kesin delil olmaz.
"Ekleme" Kira sözleşmesi kiracı tarafından istenildiği gibi sonlandırılamaz. Sözleşme sonundan belli bir süre önce bildirilerek sona erdirilebilir. Sözleşme sona ermeden evi boşaltırsanız sözleşme süresi sonuna kadar ya da ev tekrar kiralanana kadar kira ödemeniz gerekir. Haksız fesih olması durumunda. Süresiz kira sözleşmelerinde ise evin bulunduğu muhit için makul bir süre daha kira ödenmesine karar verilebilir. Taraflar anlaşamazsa bu süreye hakim karar verebilir.
Konu sahibinin sorusuna cevap vermek gerekirse; ilk kiralama sözleşmesinde kira artışı ile alakalı maddeler mevcutsa herhangi bir problem oluşturmaz. ilk sözleşme süresiz hale gelir. Hatta günümüz kiracılarının pek çok sıkıntısı için güvenlik sağlar. Ödemelerinizi kayıt altına alarak yapmanızı öneririm. Onun dışında herhangi bir problem yok. Anladığım kadarıyla ev sahibiniz ılımlı. Orta yolu bulabilirsiniz.
İyi forumlar