Bu tarz hususlarda her zaman şunu derim;
Yedeğiniz var ise işlem yapmaktan korkmayın. Sizin için en ideal tecrübe olacaktır.
Veritabanı yedeği zaten var ise gereksiz olan tüm tabloları kaldırın. Ancak bunu manuel olarak yapmalısınız.
Eklentiler yüzeysel olarak yapar ve bazen hataya neden olabilir.
İlk olarak phpmyadmin de basit veritabanı onarma yapın, ardından wordfence gibi gereksiz kalıntıları silin. Zaten esas yavaşlığa neden olan yüksek oranla wordfence eklentisidir.
Ayrıca smush kullanmayın mesela. Aktif konumda ise pasif duruma getirin ve kaldırın, sonrasında veritabanı üzerinde kalıntıları temizleyin.
Smush maalesef haddinden fazla kalıntı bırakır.
Biraz zaman alacaktır ama değdiğini göreceksinizdir bence.
Kolay gelsin.