Bizim gibi ülkelerde paranızı korumanın yolu ne faiz ne de gayrimenkulden geçer. Faiz'de zaten paranız döviz karşısında eriyeceği için paranın miktarına göre 1-10 yıl içerisinde var olan paranızı yok etmiş olursunuz. E tabi bu sene aralığında özellikle ilk 5 yıl güzel bi hayat yaşayabilirsiniz. Sonrası ise malum. Gayrimenkul ise şu an ki düzende hep değer kazanır gibi görünse de dövize veya altına karşı kazandığı değer yine düşüktür.

Paranızı korumanın en güzel 2 yolu var. Döviz bazlı gayrimenkul sahibi olmak 1.yol. Mülkünüz değer kazanmasa bile kira getirisi sayesinde ülkenizde ki yaşam standardınız düşmez yükselir ve uzun yıllar boyunca devam eder. Ek olarak ilk yatırım tutarınız da ülkenizde değer kazanır TL bazında. 2.yol ise döviz bazlı borsadır. Yurtdışı borsalarda usdbond, eurobond ve temettü veren kağıtlarda döviz bazlı yatırım yaptığınızda paranız hem dövizden, hem kağıttan hem de temettüden kazanır. Hem geçinir hem de birikim yaparsınız.