çocukluk döneminizde aile içinde veya çevrenizde sözlü - fiziki olarak kavga, şiddet vb. olaylardan etkilenmiş olduğunuz için böyle bir durum ortaya çıkıyor olabilir. bunu ilk duyduğunuzda "o kadar fazla değildi / normal düzeydeydi" diyebilirsiniz fakat önemli olan şiddet olaylarının büyüklüğü değil onlardan etkilenme düzeyinizdir. kendinize ve o günlere olan farkındalığınız arttıkça büyük ihtimalle bundan kaynaklandığını göreceksiniz. bu durumu bir psikolog daha iyi tanımlar ve çözüm yolu gösterir. Psikolojik destek + zamanla düzelir.