Su arıtma cihazlarının tek dezavantajı ATIK SU. Ürettiği içme suyunun 2 katından fazla suyu atık su olarak evin giderine gönderiyor. Su arıtmacılar bu suyun çok olmadığını 5-10 liralık su atılıyor diyorlar ama hiç de öyle değil. Hele hele ki suyun zerresini zayi etmememiz lazım gelirken boşu boşuna gidere atmamız kötü. Bu atık suyu biryerlerde biriktirip başka amaçla kullanırsanız çok iyi olur. (Örn. Klozet Sifonunda vb.)