Ben Bedelli olarak yaptım bugün 18 gün falan geçti geleli ve yeni iyileşiyorum
Askerlik yerleri çok fark ediyor benim gittiğim yer 3 yılda bir bedelli asker alıyordu o da beni şansıma denk geldi.
En çok yoran şey güneş ve sıcak oldu bizi, öte yandan bizim bölükte bulaşıkları da askerler yıkıyordu bir kere yıkadık 500 tane den fazla ) bizim timden bir arkadaşımızın
ayağında şişme durumu oldu ve 5 gün istirat aldı böylelikle askerliği de 5 gün uzamış oldu. Askerde pek insana değer vermiyorlar bir çocuk ayağını çatlatmış
o çocuğu zorla parmak izi vermesi için yürüttüler bağlar vs koptu ameliyyat için sevk ettiler.

Anfi denen bir yer var elinde silahla öğle sıcağında yürüyorsun orada eğitim vs yapıyorsun çok yoruluyor insan çok terliyor sonra da rüzgar vs ölüm

öte yandan normal askerlik yapan askerlele de konuşuyorduk çoğu memnun değildi bedelli yapmayı mantıklı buluyorlardı.
6 aylık askerli yapanlara çok iş yaptırıyordu komutanlar mesela kantinde ( çoook sıcak bir yer ) kasaya bakmak yada çimleri biçmek
yada ayıptır söylemesi bizim duşların orada dışkı boruları vardı onlar patlayınca oraları temizlemek, çöp arabasıyla çöpleri toplamak vs..

askerliğe 43 bin tl vermiştik 1. haftada 20 bin ver çık deseler yarımız verirdi sanırım
daha uzun dönemi bilmiyorum bu arada bu yazdıklarım bedelli içindi.

tavsiye vermek istemem deneyimlerimi paylaştım ama imkanınız varsa ve sizi zorlamayacaksa bedelli askerlik yapmak mantıklı olabilir.