Öncelikle geçmiş olsun kardeşim, o süreçler zordur bilirim, bende 1 sene mezun psikolojisini yaşamış, o süreçte 30 kilo almış bir abinim. Çok şükür çok geride kaldı o süreçler, üniversite bitti, iş hayatı başladı ve şu anki tecrübemle sana vereceğim tavsiye net bir şekilde şudur;

Vizyon sahibi ol. Ne demek vizyon sahibi olmak. Kimi insan vardır, ben tıp okuyucam der. Tıp kazanana kadar senelerce yılmadan çalışır, sınava girer kazanır. Eğer hedefin böyle bir şey ise mezun psikolojisini göze alman gerekir. Ama bir başka yol daha var;

Diyelim ki makine mühendisi olmak istiyorum veya benim gibi uçak mühendisi olmaya karar verdin. Çevren sana diyecektir ki ODTÜ, İTÜ gibi üniversitelerde okumuyorsan hepsi aynıdır... Büyük oranda haklılar. Çünkü ekol üniversitelerin mühendislikleri dışında (TOBB, Boğaziçi, Bilkent, Koç vb.) direk diploma ile girebileceğin iş sayısı çok azdır. Ama vizyoner birisi olursan, yani girdiğin üniversitenin en iyisi olmak için uğraşırsan veya en iyisi olmayı geçelim, kendini mühendislik anlamında geliştirmeye adamış bir üniversite öğrencisi olursan üniversitenin sana verdiği dezavantajı kapatırsın. Kendine kattıkların, üniversitede mühendislik okuyacak isen eğer katıldığın her fuar, kurs, seminer, yarışma sana gelecekte iş anlamında bahsettiğimiz mezuna kalarak hedefleyeceğin ekol üniversite öğrencilerinin önüne geçecek ve ömür boyu avantajlı olmanı sağlayacaktır. Bu yüzden mezuna kalmak gözünü korkutuyorsa, o eforu üniversite hayatında daha nitelikli bir birey olmak için harca. Ama mezuna kalmanın verdiği yorgunlukla akışına bırakırsan, gittiğin üniversitenin ortalama bir öğrencisi olursan özel sektörün kötü yüzünü görünce keşke 1 sene daha mezuna kalıp TIP okusaydım yada nokta nokta üniversitende bu bölümü okusaydım dersin. Dediğim üniversitelerin eğitim kadrosu, imkanları çok iyidir. Ama ortalama bir üniversitede bir derse bir hocaya hayran olursun, ikinci gün başka bir hocaya bunu hoca yapanın dersin... Vizyon burada devreye girer, üniversite bitiren abilerin bu dediğimi çok iyi anlayacaktır. Bir üniversite öğrencisinin dersi öğrenmek için eğitim almasına gerek yoktur. Mühendisliği bitirmiş, ingilizceyide çat pat anlayan birisi okuduğu kaynaklardan dersi öğrenir. Bunun farkına erken varan öğrenciler ise kasmadan üniversite derece yapabilir. Şu an bu anlatıklarım belki kafana oturmayacaktır ama bir gün geri dönüp okuduğunda herşeyi anlayacaksın. Herhangi bir konuda danışmak istersen yardımcı olmak isterim. Hayatında başarılar