7-8 yıl önce kenarda kıyıda 15 20 bin lirası olan; çaycısından öğretmenine, öğrencisinden işçisine herkes araba alıp satmaya başladı. Haliyle herkes kar koyup sattı. Piyasada deli gibi al-sat çılgınlığı oldu. Tüm enflasyondan, dolardan, kötü ekonomiden ziyade araç piyasasının böyle saçma noktalara gelmesinin en temel sebebi budur. İşi bu olmayan herkes galerici oldu. Her el değişiminde fiyatı yükselen bir mal için yıllık enflasyonu düşünün sadece o ürün bandında. Her alan satan kar koyup satıyor. Uzun süreli binici sayısı azaldı, herkes al-satçı oldu. Devlet vergi, noter gelirlerinden ötürü buna dur demedi. Dolar-enflasyon sıkıntısı olmasa bile araç piyasasının böyle olması kaçınılmazdı.