bosa harcanan para diyince geçen yıl ingilizce bi sitem için aldıgım 800$ lık backlink çalışması geldi aklıma

bi arkadaşa sitemi gönderdim,ertesi gün dönüş yaptı ve anlaştık.sitenin yeni oldugunu,daha önce hiçbi işlem yapılmadıgını belirttim 2-3 defa.yani bu işlemler yapılmadan önce yapmam/yaptırmam gereken bişey varsa önce onu yaptırayım diye.siteyi inceledim,sorun yok dedi.istedigi bilgileri ve ücreti gönderdim,bi 10-12 gün sonra dönüş yaptı işlem tamam buda raporun diye.raporu açtım işte içinde edular,high da bloglar,sosyal medya linkleri filan bi dünya backlink var.aradan 13-15 ay geçti,bu backlinklerin sadece 3-5 tanesi consoleda yada google dan kontrol ettigimde karşıma çıkıyor.geri kalan linkleri kontrol ettigimde yerinde duruyor ama sanki yok gibi
bu işleri yeni yeni araştırıyorum,ögreniyorumda merak ettim şimdi

üstde bikaç mesajda gördüm işte önce iç seo gerek yazılmış.iç seo yu şimdi yaptırsam işe yarar mı yoksa bu aldıgım çalışma komple boşa mı gitti acaba? ücretli/ücretsiz biçok şekilde index aldırmayı denedim ama o işlerden önce 3 tane varsa,şimdi 5 tane oldu yani pek bi etkisi olmadı backlink indexletme çalışmasının.
iç seonun zamanı olmaz, yoksa yaptıracaksınız hocam.
diğer sorunuza gelecek olursak, ben backlink indexer işine karşıyım. bir backlinki google kendiliğinden görmüyorsa, zaten o siteyle işi yok demektir. sizin bir şekilde google a göstermeniz, ona değer verdirtmez. google boş bir backlinke denk gelmiş olur