Anladım hocam, aklıma takılan aslında tam olarak şu. Örnek vereceğim;
118.000 TL kdv dahil araç alındı. 18 bin tl gider gösterildi.
Bu 18 bin tl başka müşterilere kesilen kdv tutarından amorti edildi diyelim 118.000 TL zaman içerisinde fatura toplamından.
Yani 18 bin tl kar edildi diyelim gider gösterilerek. Sonra bu araç başka bir şahısa 118.000 TL ye 2. el olarak satıldı, yine 100.000 in tl ye 18 bin tl fatura kesince muafiyetin bir anlamı kalmamış oluyor gibi geldi.
Alırken ödediğin KDVyi hesaplanandan düşüyorsun. Satarken de hesaplanan KDV artıyor.
Olması gereken de bu
KDVnin mahsubu ancak araba şirketin olduğu sürece mümkün. Aksi halde herkes arabasını bir şirket üzerinden alır ve kimse KDV ödemez.