Muhteşem özetledin. Ortada bir şükür varsa, Bu insanlar için değil. Yaratıcı veya ona benzer manevi değerler için olmalı.
Afrika halkına bakıp şükür etmek cehalettir. Neden kendinden daha aşağıda olanlara bakıp şükür edip kendini tatmin ederki bir insan.
Şükredeceksen Allahı tanıdığın bildiğin ve onun kulu olduğun için şükretmelisin.