Sizin bahsettiğiniz şey bence dürüstlük ile alakalı. Size tonlarca örnek gösterebilirim Müslüman olmayıp işlerini gayet dürüst temiz yapan insanları.
Toplumun çoğunluğu Müslüman olsaydı, bu ülke böyle olmazdı.

İçki satışı serbest, işler faizle yürüyor, malum evlerin kapısında polis nöbet tutuyor. yeri geliyor ezan Türkçe okunabiliyor, yeri geliyor başı kapalı kızlar milli güvenlik derslerine alınmıyor, gençler rahatça giyinip dolaşıyor, el ele tutuşuyor. Yalan gıybet dedikodu gırla, ülkede milli piyango çekiliyor her yıl bunları kim alıyor ? İddia bayileri hatta kaçak bahis siteleri, daha bir sürü şey sayabilirim söyler misiniz hangi Müslüman ülke Allah aşkına ?

Dinin emirlerini kesin hüküm sayıp Peygamberini örnek alan Müslümanlar olmuş olsaydık, bu yukarıda bahsettiğim şeylerle birlikte sizin bahsettiğiniz fırsatçılık ta olmazdı.

Biz Müslüman geçiniyoruz sadece, adı var. Kitabı baştan sona kaç kişi okumuş, anlamaya çalışmış ? Biz daha ilkokuldan sonra kitap gazete vb dahi açmamışız.
Youtube bile web sitelerinden daha çok kazandırıyor, insanımız hiç okumuyor ki idrak etsin.

Cahiliz, empatiden yoksun, karşısındaki insanın düşüncesine saygı duymayan, kendi fikirlerini başkalarına empoze etmeye çalışan bir topluluğuz... Farklı düşüncelere dahi tahammülümüz yok...