kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hız bir anda düşmüyor hocam yanlış bilgide vermiş olmayayım.

Misal 130 km hızda düz bir yolda giderken gazdan ayağımı çektiğimde 2-3 saniyede 1-2 Km hız düşüyor.

Eskiden bu daha yavaş oluyordu.

Yokuş aşağı çok seri hızlanırken şuanda yokuş aşağı seri şekilde hızlanmıyor. Hafif frenli gibi sanki.
Yıllardır otomatik vites araç kullanırım. Tam olsun yarım olsun vs kullandık. Bir tek opel kullanmadım onuda belirteyim

Benim kullandığım bütün otomatikler ayağını gazdan çekince hızı yavaş yavaş düşer. Zaten düşmemesi mantıksız olur gibime geliyor. O zaman gaza basmadan gider araba buda garip bir durum olur . Eğer dediğinizi yanlış anlamadıysam olay gayet normal. İşin kanunu bu ayağını gazdan çektiğinde aracın hızı kademeli düşer düz yolda. Yokuş aşşağı inerkende vites düşük olur devir yüksek olur buda yeni araçların şanzımanlarında bulunan eğim sensöründen kaynaklanır. Aamaç arabanın yokuşta hızının kontrolsuz artmaması ile ilgili.