turkishsensei adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yok hocam,
normalde ortalamanın ortalaması istenilmiş.
Çünkü net bir yaş yok ortada.
60-65 YAŞ ARASI 360 kişi demiş. Yani en genci 60 en yaşlısı 65 olur burdaki 360 kişinin.
Doğal olarak bu kişilerin yaş ortalamasını 62.5 almak en mantıklısı.

Eee o zaman geriye kalan şey bu 5 ortalamanın ortalamasını almaktır.
Hocam senin mantıkla 20 - 30 yaş aralığında 300 bin kişi olsa diğer yaş aralıklarında 2'şer kişi bile olsa yaş ortalaması 42,5 çıkması lazım. O yaş gruplarındaki insan sayısını da dikkate alıp hesaplaman gerekir.