benim de benzer bi anım var,aklıma gelmişken anlatayım müsadenle

aynı mahallede büyüdügümüz bi x abi var,adam yemek işinde.ben yıllarca,hergün ögle yemegini orada yedim.yeri geldi dükkana ondan çok ben giderdim yani o derece müşterisiyim.yemeklerini sevdigim için tabi...süreklide bana işte paran yoksa sonra ver,acelesi yok,vermesene olur muhabbetleri yapar durur kendimi bildim bileli böyle.o aralar youtubedan para kazanıyorum ben,güzelde para geliyor hani,güzümüz gülüyor ama bu işleri bilirsiniz,bi anda beklenmedik aksilikler filan çıkabiliyor.genelde partnerlerle çalışıyorum,gelecek olan para 15-20 gün sonraya kaldı.cebimde nakitim az,borç işinide oldum olası sevmem.yani çogu zaman sırf cebimde nakit yok diye aç oturdugumu bilirim,allah kimseye muhtaç etmesin insanı.

dedim bu adamın en sadık müşterisiyim,beni çocuklugumdan tanır,bi tık uzaktanda akraba hatda.hemde sürekli olunca verirsin filan muhabbetide yapıyor ya,bugün bunu bi deneyeyim dedi.gittim,yemeden önce dedim işte böyle böyle.o da tabi dükkan senin,istedigini ye filan yaptı neyse oturup bi tost yiyip kalktım,o da 6-7tl bişey hani.zaten normaldede borç defteri açan,tüm esnafa borçla veren adam yani,yazdırdım o 6-7tlyi.yan masada bi arkadaş vardı,o ısrar etti ısmarlarım diye ben istemedim.sonra onun yanına oturup arkamdan başlamış konuşmaya,bu da bi baltaya sap olamadı,işleri kötü,borca yemek yiyor böyle,kendine bile bakamıyor filan saymış bi dünya.arkadaş ordan kalkıp yanıma geldi,anlattı tektek ama inanamadım tabi.dedim dur bakalım...neyse 2 gün sonra geldim tekrar,yine bi tost yedim işte düz hesap 15tl oldu borç.tam kalktım masadan,afiyet olsun diyip başladı ; geçende bi tost yemiştin bunla borcun 15tl oldu işte ödemeyecen mi hala,yok bende zor durumdayım filan saydı bisürü bişey...geçen dedigi 2 gün önce,başta demişim ne zaman ödeyecegimi + sürekli müşterisiyim + resmen elinde büyümüşüm filan...o lafları nasıl koydu bana varya.otobüs parası diye ayırdıgım parayı çıkardım verdim,al abi dedim,kapat benim hesabı.bidaha ugramadım yanına,o arada param fazlasıyla geldi tabi.ama bidaha gidermiyim,1 kuruş kazandırırmıyım böyle adama.yolda görürsem yarım agız bi selam verip geçiyorum o kadar.yapıcak başka bişey yok...