hmm hocam haberleri okuyorumda hack haberleri ea games ve twitch bile hacklenmiş ilgin. :/ eski haberleri okuyorumda
Hocam şöyle düşünün, kaç tane sunucu, kaç tane yazılım ve kaç tane çalışan var oralarda. Hepsinin kontrolü tabi ki yapılıyordur dev şirketler ancak bir videoda şöyle bir olay duymuştum, bir banka mıydı şirket miydi tam hatırlamıyorum ama internete erişimi kapalı, sadece lan içinde işlem yapılan baya önemli bilgilerin olduğu bir sunucu kullanıyormuş. Tüm güvenlik önlemleri alınmış, o sunucuyla iletişim kuran herhangi bir cihaz kesinlikle internete bağlanmıyormuş vs vs. Çalışanlardan biri laptopla o sunucuda işlem yaparken bir yandan telden mobil veriyi açıp onun wifisine bağlanıp maillerine bakıyormuş. Bakarken mail fishing yemiş ve sunucuda ki tüm datalar kilitlenmiş. Baya baya büyük sıkıntılar oluşmuş vs. Bunun videosu vardı araştırmıştım hatta sonradan ama bulamadım şimdi. Kim ne kadar önlem alırsa alsın insan faktörü işin içinde olunca ve öyle devasa firmalar olunca mutlaka patlak verebiliyor. Tabi bir de yemek yer misin çocuk adam o zaman yemek söyle ki 6 ayda bir datalarını hackerlar çalsın gibi firmalar var oralara girmiyorum. O bi garip. Alışıldık bir durum. Artık data çalınması normal karşılanıyor diye düşünüyorum firma içinde.