Yakın arkadaşımın yaşadığı bir olay üzerinden örnek vereyim ki durumun ciddiyetinin daha fazla farkına var;
Eğer ödemeyi banka üzerinden aldıysan suç Nitelikli **************. Bunun cezası da meblağa bakmaksızın 3 yıl hapis + para cezası şeklinde uygulanıyor. Mahkeme kararı çıkarsa, uzlaşmazsan ve karar kesinleşirse; 1 ay kapalı cezaevinde yatıyorsun. Daha sonra açık cezaevine sevk ediliyorsun. Şu an Temmuz 2023' e kadar covid izni olduğu için evine gidiyorsun ama tabi sabıka kaydına işleniyor.
Benim tavsiyem; Ne olursa olsun iyi bir ceza avukatı bul. Uzlaşmak için her şeyi dene. Mahkemelerin hiçbirini kaçırma ve süreci yakından takip et.
Arkadaşım 1.300 TL parayı geri iade edemediği için ve süreci takip etmediği için dediğim şekilde 1 ay kapalı cezaevinde yattı. Ayrıca 2600 TL para cezası + Yargılama gideri olarak 350 TL ödedi.
Durum ciddi. Tüm süreci takip et. Şimdiden geçmiş olsun