Bir şeye nass olmadan haram demek olmaz. Altın ve dolar birer meta olarak alınıp satılabilir, bu bir kumar değil ticarettir; kaldıraç kullanılması kumara benzetilebilir çünkü kaldıraç kullanan kişinin yatırdığı para elinden gidebiliyor. Coinlerdeki problem, bilgisayarda şifreli bir veri oluşturularak, sırf bu verinin oluşturulmasının zor olmasına dayanan ve yüksek rakamlara ulaşabilen bir piyasasının olması. Arkasında bir devlet yok, piyasasını arz-talep belirliyor. Buna da diyanet "haram" değil "şu aşamada dinen uygun değildir" demiş.
Günümüz diyanetinin söylediği hiçbir şeye inanmıyor ve katılmıyorum, insanları dine teşvik etmek yerine dinden soğutuyorlar. Buradaki konu arkasında devlet olması ya da olmaması değil. Eliniz kolunuz değmeden paranızı katlayabilme ihtimaliniz var ve kitapta kesin hüküm emek verilmeden kazanılan paranın haram olduğudur. Bu emek vermek ben bilgisayar başında oturup analiz yaptım değil, istediğiniz kadar analiz yapın. Siz o coinin yükselip paranızın değer kazanması için hiçbir şey yapmıyorsunuz, sadece bekleyip tahmin ediyorsunuz. Tahmin ederek para kazanıyorsunuz, bu da kumara girer. Benim düşüncem böyle, ha sorarsanız ben de coinle uğraşıyorum, hatta casinoyla bile uğraşıyorum ama ikisi de aynı kapıya varıyor, biri haram, diğeri helal para değil. Hepsi kitaba göre haram statüsünde.