Kat irtifakında sadece arsada payınız olduğunu gösteren bir tapunuz olur. Mülkiyet ise o arsada size ait bir daire veya dükkan olduğunu gösteren tapu verilir. İleride deprem vb bir şey olursa (Allah muhafaza) kat mulkiyetli tapu olduğu zaman sizin orada bir daire hakkınız her zaman olacaktır. Ama kat irtifakta arsa payı olduğu için daha sonra yapılacak olan yapıda sadece o arsa payı kadar payınız olur.

Kat irtifaktan kat mulkiyetine geçmek kolay mı zor mu duruma göre değişir. Mesela iskan alındıktan sonra planda bir değişiklik yapılmışsa kat mülkiyete geçemeyebilirsiniz. Eğer değişiklik küçükse bunu düzeltip alabilirsiniz ama buyuk bir yıkım vs istiyorsa imkansız. Mesela bir şekilde müteahhit fazladan 1 kat yapıp kat irtifaklı projeyi belediyede rüşvetle onaylatmış ise sizin iskaniniz olsa bile bu binanın tapularini kat mülkiyete çeviremezsiniz. Ama kapı numaraları karışıktır. Balkon kapatılmıştır vs bunlardan dolayı mülkiyet alınmadiysa düzeltip topluca bina olarak başvurmanız lzm. Sadece 1 daire başvurup alamıyor diye biliyorum. Kapı numara mevzusundan dolayı 2011 de başımıza geldi. Duzelttirdik. Ama su an bir dairemiz kat irtifakli ve mülkiyet olmuyor. Çünkü en üst 2 kat toplam 4 daire olmaması gerekirken yapılmış. Müteahhit muhtemelen para yedirmis. Iskan var, irtifak tapusu da var ama durum bu.

Yerinizde olsam almam.