Merhaba dostum
8 yıl emlakçılık yaptım.
Elbette kat irtifaklı daire alınır. Zaten genelde kat irtifaklıdır.
Kat irtifakı nedir açıklayayım.
Mevcu arsa üzerine bina yapıldığı zaman arsanın niteliği değişir ve bina diye gecer. Yani arsa üzerinde insaat yapıldıgı zaman kat irtifakına gecmiş olur.
Hemen hemen tüm tapularda kat irtifakı olarak yazar zaten. Böylede olması gerekiyor.
Gönül rahatlığı ile alabilirsin. İskanı var mı yokmu git belediyeden öğren aana bilgi verirler. Tapusuunu götür yanında yada ada parsel bilgisini yeterli.

Türkiyede çok az dairenin kat mülkiyeti vardır. Almak zorunlu değil ama alınırsa özel mülki tapun olmul olur. Şart değil kaç kişinin varki zaten 😄

Umarım m yardımcı olmuşumdur hayırlı olsun.