Özellikleri düşük olsa daha yeni çıkan telefon genelde daha iyidir. Programlı yavaşlatma ile eski telefonları kullanılmaz hale getiriyorlar neredeyse bunu her marka yapıyor. Bu yüzden benim tavsiyem güncel telefon almanız. Ios ile android arasında çok fark var bence karşılaştırmak yanlış.