ben 40 yaşındayım bedelli askerliğe karşıyım maddi imkanım vardı bedelli yapacaktım şubeye gittim sıra bekleyen bir amca ile oğlu vardı belli kırsaldan gelmişler ayaklarında siyah lastik ayakkabı çamurlu biraz duramadım sordum yan yana oturacakken askerlik başvurusu için mi bekliyon dedim evet dedi sonra dışarı çıktım evraklarımı alıp karşıda bir çay ocağına gittim çay içerken düşündüm o çocukta bu vatanın evladı bende dedim benim param var diye bu vatanı sadece o mu savunacak dedim ecrakları yırttım askere gitmeye karar verdim Allah herkese nasip etsin orayı insanı olgunlaştırıyor. kızma ama tavsiyem bu git orayı gör