Yapılan en büyük hatalardan biri de ücretsiz vpn kullanıp kalite beklemektir. Şöyle açıklayayım, bir vpn haddine göre iyiyse ve ücretsiz şekilde sana sunuluyorsa işkillenmen gerekir. İlla satın al demiyorum, hatta vpn kullanmana gerek bile yok. Proxy satın alıp kullansan veya başka alternatiflere yönelirsen daha güvenli olur.
Çalıştığım şirkette, bizden hizmet alan şirketlere güvenlik ve penetrasyon test uygulayarak onlara güvenlik sağlıyoruz. En çok veri sızıntısı, bilinçsiz bir şekikde vpn kullanmaktan kaynaklandığını gördük. Özellikde girilen bir sitede telefon ekranında "Anahtar erişimi" diye bir sekme açılır ve bu saniyenin yarısı kadarlık bir işlem olduğu için çoğu kullanıcı fark edemez. Bu işlemden sonra telefonunuz remote edilebilir moda geçer. Direkt hesaplarınıza erişmez, veriyi arkaplanda tutar ve siz farkında olmadan sızıntı gerçekleşir. Ne mesaj görürsünüz ne de bir uyarı.